Itt a Super Mario 64 második része

2016.11.20. 03:00

 



Az úriember ugyanis az elmúlt 3 évét a Super Mario 64 és a Donkey Kong 64 játékok grafikus motorjainak tanulmányozásával és annak vizsgálatával töltötte, hogyan lehetne létrehozni egy saját Mario játékot. Az már eddig is ismert volt, hogy N64-en különböző moddoló programok segítségével bele lehetett túrni a jatékok textúráiba, szövegeibe (ez történik magyarításkor is), modelljeibe sőt akár még a pályákat is módosítani lehetett vagy készíteni újakat. De az, hogy valaki egy teljesen új játékot hozzon létre, új helyszínekkel, új szereplőkkel, új tárgyakkal, új zenékkel és teljesen kiterjesztve az eredetit, hát ilyenre még nem volt példa.
A munkálatok több mint egy évig és 4000 óráig tartottak. Ami még elképesztőbb, hogy a srác teljesen egyedül csinált mindent. Ő tervezte a pályákat, a karaktereket, a történetet. Ő maga készítette a zenét is hozzá és ennek a tetejébe még ő is programozta le. Így született meg az SM64: Last Impact nevet viselő valaha készült legnagyobb Super Mario 64 moddolás.
Az R4300i processzort ami az N64-ben dolgozik nem triviális dolog programozni, így ő a nehezebb utat választotta és assemblyben programozta le az egész játékát. Nyugodtan mondhatni hogy játékát mert egy teljesen új világot csinált. 92000 sort kódolt le asm-ben! Aki programozott már ezen a nyelven az tudja milyen irdatlan munka ez. Nem régen teszteltem, de még most is teljesen le vagyok döbbenve. Bámulatos teljesítmény és ez egy nagyon szép tisztelgés a 20 éves nagyszerű elődnek.
Aki szerette az "első részt" az mindenképpen próbálja ki mert nem győz majd ámulni.

A készítő oldala itt tekinthető meg.

2016.11.20. 03:00